М |
А Б В Г Д Е Є Ж З И І К Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ю Я Макрорайони – найбільші ієрархічні одиниці рекреаційно-туристського районування світу. Їх вісім: Європа, Азія, Африка, Північна Америка, Центральна Америка та країни Карибського моря, Південна Америка, Австралія та Океанія, Антарктида. Маркетинг - система організаційних, технічних і фінансових заходів з інтенсифікації збуту продукту, яка спрямована на підвищення конкурентоспроможності фірми, отримання максимального прибутку на основі виявлення попиту та задоволення індивідуальних потреб кожного споживача. Маркетинг у туризмі - діяльність, спрямована на задоволення потреб різних категорій населення в тому чи іншому виді рекреаційно-туристських послуг, вивчення ринку останніх; фізичне переміщення товару та послуг від виробника (туроператор, турфірма тощо) до споживача (рекреант), аналіз рекреаційних потреб і відповідних їм мотивів та бажань; система управління виробничою та збутовою діяльністю, яка ґрунтується на комплексному аналізі ринку. Маркетинговий аналіз – це постійний процес, який включає послідовні та об'єктивні заходи, які допомагають прийняти кращі маркетингові рішення у сфері визначення нових клієнтів і шляхів задоволення їхніх потреб. Маркетинг-мікс - головні компоненти, із яких складається маркетинг (маркетингова суміш). Англійською мовою назва всіх чотирьох складових починається з літери "p = пі", отже, – чотири "пі": product – продукт; place – місце (розподіл і збут); price – ціна; promotion – просування. Маркетингове середовище – сукупність активних суб'єктів і сил, які діють за межами підприємства і впливають на можливості менеджерів ефективно організувати функціонування підприємства на ринку. Маркирування - найпростіший та необхідний вид благоустрою туристських маршрутів, зон відпочинку, природних об'єктів, що перебувають під охороною. Полягає в нанесенні (з метою забезпечення безпеки, виділення екологічних стежок) на природні об'єкти певних знаків, що допомагають орієнтуватися на місцевості, координують проходження груп за маршрутом. Маршрутизація – розробка та впровадження нового туристичного маршруту, що є складовою туристичного продукту, туру та однією з важливих функціональних складових туроперейтингової діяльності. Маршрут похідний – тур з обов'язковою участю в багатодобових туристичних походах з різними активними способами пересування, тривалість яких становить не менше 25 % від тривалості туру. Маршрут кільцевий – шлях подорожі, який починається і закінчується в тому самому географічному пункті перебування. Маршрут лінійний – шлях прямування, початок і закінчення якого припадають на різні географічні пункти перебування. Маршрут радіальний – шлях прямування, під час якого турист перебуває на туристичній базі (готелі), реалізуючи програму походів та екскурсій з одного туристичного центру (бази). Радіальний маршрут звичайно визначається туристичною путівкою і передбачає комплексне обслуговування туристів. Також – шлях прямування, початок і кінець якого припадають на той самий географічний пункт перебування, розташовуючись у якому турист здійснює подорожі в інші пункти перебування, відвідування, повертаючись у пункт початку подорожі. Маршрут замкнений – шлях прямування із транспортуванням туристів до місця призначення і назад тим самим видом транспорту. Маршрут туристичний самодіяльний – шлях прямування групи туристів, мандрівників, який розробляється і організовується туристами самостійно. Туристи самі забезпечують його матеріальну базу, добровільно й самостійно здійснюють господарсько-побутове й туристичне обслуговування. Методичну допомогу при цьому надають туристичні клуби та секції при колективах фізкультури. Туристичні самодіяльні маршрути узгоджуються з клубом туристів, туристичною секцією або маршрутно-кваліфікаційною комісією. Межа стійкості лісу до рекреаційних навантажень - ступінь порушення лісових біогеоценозів, до якого вони можуть зберігати здатність до самовідновлення; визначається гранично-припустимим рекреаційним навантаженням. Мезорайони – частини макрорайонів, що складаються як з окремих країн (наприклад, Греція), так і з їх груп (наприклад, Альпійський мезорайон Європи – Швейцарія, Австрія, Ліхтенштейн). Мікрорайони – складові підрайонів, що являють собою адміністративно-територіальні, етно-історичні та інші одиниці (або їх частини) держав (наприклад, Крим в Україні, Каталонія в Іспанії, Каліфорнія в США). Місце продажу (реалізації) туристичних послуг - країна, в якій зареєстровано відповідний суб'єкт господарювання, що реалізує туристичний продукт. Місце надання туристичних послуг - країна, на території якої безпосередньо надаються туристичні послуги. Мотель – це тип дорожнього готелю. Мотелі розташовуються уздовж автомобільних трас або на під'їздах до міст, агломерацій та конурбацій. Умови розміщення в мотелях досить комфортні, біля них завжди є паркінг для автотранспорту. |